A Dráva élővilága
Minősített program általános iskolás, alsó valamint felső tagozatos diákoknak. Tematika: a folyó természetformáló tevékenysége, és annak hatása az élővilágra, három modulban, 12 fajta foglalkozással!
A program alsó és felső tagozatos diákok számára eltérő mélységben dolgozza fel a Dráva élővilágának jellegzetességeit. A program három modulból áll, a modulok 3-5 foglalkozást tartalmaznak.
1. modul: A folyó múltja és jelene
A Dráva jellemzése, folyószabályozás, élővilág alkalmazkodása
- A Dráva élővilága kiállítás megtekintése
Az interakítv kiállítás megtekintése során megismerkedünk a Dráva évszázadokon át tartó folyómeder változásaival és a modern kor folyószabályozási munkálataival. Megtudhatjuk, hogy az itt élő emberek mi módon kötődtek a Drávához, hogyan használták ki annak előnyeit. A halászat eszközeivel való ismerkedés mellett egy korabeli receptes könyvet is fellapozhatunk virtuálisan. (45 perc) - Múzeumpedagógiai feldolgozás
Egy a témához kapcsolódó feladatlap kitöltésén dolgozhatnak a gyerekek, miközben önálló megfigyeléseket is végeznek. (45 perc) - Vizek minőségének vizsgálata
A foglalkozás során különböző felszíni vizekből gyűjtött vízmintákat vizsgálunk, majd ezt követően megállapítjuk azok minőségét. (45 perc) - Hal - vadászat
A mozgásos játékban a gyerekeknek az a feladatuk, hogy a látogatóközpont udvarán elrejtett különböző halfajok közül minél többet megtaláljanak és összegyűjtsenek. A játék végén a megtalált halfajokat egyesével átbeszéljük. (35 perc)
2. modul: A folyó alakította táj
A folyó menti területekhez kötödő állatartó tevékenység, illetve ezen táj természetföldrajzi adottságai
- Rét - mező - legelő
A látogatóközpont melletti legelő területen végzünk különböző terepi vizsgálatokat. Önálló megfigyelések alapján több mindenre keressük a választ pl., hogy milyen szerepe lehet egy fának a legelőn. (45 perc) - Állattartó major megtekintése
Ismerkedés az őshonos magyar háziállatokkal. Egy mozgásos játék keretében minél több, a telepen élő állatfajt kell felsorolni, valamint kicsit az állatok bőrébe bújva meg kell határozni, hogy milyen munkát láttak el a háznál, vagy milyen hasznot hajtottak a gazdáknak plusz a hangjukat is le kell tudni utánozni. (45 perc) - Időjárásvadászat
A látogatóközpont udvarán található időjárásállomás megtekintése és megismerése. A gyerekek a program során kézhez kapnak egy felhőhatározót és ez, valamit egyéni és közös megfigyelések alapján meg kell határozni az éppen aktuális és/vagy a várható időjárást. (45 perc)
3. modul: A folyó madárvilága
Madárgyűrűzés, gyűrűző eszközök, gyűrűzött madárfajok megismerése
- Madárgyűrűzés jelentőségének bemutatása
Madárgyűrűzési bemutató szakember segítségével. Kiderül, hogy miért is gyűrűzik a madarakat, és a azt is megtudhatjuk, hogyan zajlik egy madárgyűrűzés. (45 perc) - Gyűrűzőnapló kitöltése
A madárgyűrűzési bemutató után mindenkinek lehetősége van egy saját madárgyűrűzési napló elkészítésére. A feladatlap feldolgozása önálló munkában történik. (30 perc) - Madarat tolláról
Madarak tollazatának megkülönböztetése és felismerése. (30 perc) - A Drávai táj
A tanulók önálló megfigyelések alapján bemutatják a tájat, mely éppen eléjük tárul. Nagyon nagy szükség lesz minden érzékszervünkre, hiszen fontos az, hogy mit látunk, hallunk, érzünk egy adott táj elemzésekor. (45 perc) - A program során tanultak átismétlése
Egy összefoglaló kvíz segítségével megnézzük, hogy ki mire emlékszik a program során elhangzottakról és látottakról. (30 perc)
Információ, jelentkezés: