Gyógyító füveink
Minősített program általános iskolás, alsó valamint felső tagozatos diákoknak. Tematika: gyógynövényismeret, méhek szerepe, három modulban, 12 fajta foglalkozással!
A program alsó és felső tagozatos diákok számára eltérő mélységben dolgozza fel a gyógynövények és felhasználásuk tematikáját. A program három modulból áll, minden modul 4-4 foglalkozást tartalmaz.
1. modul: Méhek és társaik, növények - beporzás
Méhek szerepe a mindennapokban, fontosságuk kiemelése
- Méhek és társaik, növények - beporzás
Egy interakítv előadás keretében ismerkedünk meg a méhekkel és a természetben betöltött nagyon fontos szerepükkel. Kiderül, hogy mely növények a legjobb méhlegelők és melyek, akik csak rovarbeporzással képesek megtermékenyülni. (45 perc) - Miből lesz a méz?
Terepi vizsgálódás alkalmával kiderítjük, hogy miből és hogyan keletkezik a méz. A gyerekek kézbevehetik és kipróbálhatják az ehhez kapcsolódó eszközöket a hagyományos gazdálkodás tanösvényen. (45 perc) - Méhlegelő nézegető
A növényvilág szereplői közül közösen megnézzük, hogy melyek azok, akik fontos nektármennyoséget tudnak biztosítani a méhek számára, ezáltal fontos szerepet játszanak egy méhlegelő kialakításában. (45 perc) - Mi is lehetünk méhészek
A kreatív tevékenység alkalmával rovarhotelt készítünk, mellyel nagymértékben segítjük a kis rovarok háztáji környezetben való megtelepedését és elterjedését. (45 perc)
2. modul: Gyógynövények erdőn és mezőn
A gyógynövények, illetve felhasználásuk ismertetése
- Ismerkedjünk a gyógynövényekkel
Interaktív előadás keretében ismerkedünk a gyógynövény fogalommal, valamint hogy milyen hasznos tulajdonságokkal rendelkezhetnek ezen növények. (45 perc) - Szagolgassunk - tapogassunk
A terepi vizsgálódás során a látogatóközpont gyógynövénykertjével ismerkedünk. A gyerekek saját érzékszerveiken keresztül (látás, szaglás, tapintás) tapasztalhatják meg a különböző gyógynövények jellemző tulajdonságait. (30 perc) - Gyógynövény feldolgozás
A gyerekek ötletelhetnek, hogy milyen különböző termékeket tudnának előállítani gyógynövényekből, valamint a foglalkozás alkalmával egy mozsár segítségével ki is próbálhatják, hogy milyen a szárított gyógynövények összeaprítása. (30 perc) - Gyógynövényes szappankészítés
A kézműves foglalkozás során mindenki készíthet magának egy gyógynövényes szappant, ezt tetszés szerint megformázva, majd becsomagolva haza is tudják vinni a gyerekek. (30 perc)
3. modul: Gyógynövények a mindennapjainkban
Gyógynövényes teakészítés és kóstolás
- Gyógynövényes teafilter készítés
A kézműves foglalkozás alkalmával lehetőség nyílik, hogy a gyerekek saját kezűleg egy, vagy két gyógynövényekből készült teafiltert készítsenek maguknak. (30 perc) - Gyógytea készítés
A gyerekek kis csoportokba rendeződve gyógynövényes teákat készíthetnek maguknak, melyet a foglalkozás részeként meg is tudnak kóstolni. (30 perc) - Gyógynövénytúra
A túra során a látogatóközpont udvarát bejárva ismerkedünk a menet közben fellelhető gyógynövényekkel. (45 perc) - Kvíz
A komplett programot lefedő feladatlap megoldásán dolgozhatnak a gyerekek, így összesítve, hogy ki mire emlékszik az elhangzottakból. (45 perc)
Információ, jelentkezés: